середа, 3 лютого 2016 р.

Віолетта Токар – поетеса Запорізького краю



Піти, щоб лишитися



Я часто згадую про тебе, моя ластівко. Моя незнайома знайома... Моя несподівана подруго... Мій невтихаючий біль...  світлий смуток...  вічна пам'ять...

Це було у січні 2013 року. Молода жінка поступила у лікарню із задавненою грижею. Одразу її було прооперовано. Одужувала тихенько, як усі. Правда, дренажів було більше, ніж у тих, хто розлучився тільки з апендиксом. 

Русокоса красуня… Емоційна та вразлива, Віолетта, переймаючись станом хворих і тяжкохворих, повторювала: «Одужаю і прийду сюди працювати санітаркою. Тут людей не помічають. Усі панки. Усі вищі. Усім треба кланятись і платити. А я буду працювати БЕЗ-КОШ-ТОВ-НО!».  Коли ми уже човгали по коридорах (розходжувались), вона словесно малювала картини майбутньої своєї діяльності, наголошуючи на словах – по-доброму, по-материнськи, душевно, делікатно, милосердно, терпляче. Їй дали замало наркозу, і на останньому етапі операції вона чула і відчувала все: біль, цинічні репліки хірургів, розпач від безсилля, страждання від моральної наруги.  Коли жінку везтимуть у палату, вона неймовірним зусиллям волі примусить свої вуста ворушитися. «Я чула все, -  ледь чутно, але виразно скаже вона одному з лікарів. – Думаю, вам мусить бути соромно». Ескулап лише промимрив: «Цього не може бути»…
Якось Віолетта урочисто промовила: «А ти і не знаєш, товаришу учитель, чим я займаюсь!» Вона була схожа на велику дівчинку – романтичну, мрійливу, цікаву. Витримавши паузу, оголосила: «Я пишу вірші! Уже давно. На «стихи.ру» у мене є сторінка!» Я пообіцяла почитати. Тоді я не знала, що приймаю естафету.


Через кілька днів Віолетти не стало. Тихо відійшла на Різдво. І тепер, уже з Вирію, лагідно сіється на світ срібний дощик її ніжних космічних слів. А на мої уроки з літератури рідного краю назавжди увійшла трепетна, щира і справжня поетеса – Віолетта Токар… Вона залишилась… 

Вірші Віолетти, які я дуже люблю:

Люблю, как пахнет свежий хлеб

Ночь крадётся на кошачьих лапах
Я небо украшу гирляндами звёзд

З доробку Віолетти Токар








Немає коментарів:

Дописати коментар